چقدر تشکیل جلسات هفتگی تولید ضرورت دارد ؟

نکته ای که در در هر مقاله ای که میخوانیم یا از کارشناسان میپرسیم همه به تشکیل جلسات هقتگی توصیه میکنند ولی در خیلی از موارد بجز اتلاف وقت و بازدارندگی حاصلی ندارد ,

پس اصرار بر تشکیل جلسات هفتگی به چه دلیل است؟ آیا اجرا و تشکیل آن قوانین خاصی دارد ؟ با سیستم خاصی باید برنامه ریزی شود ؟ و….

اینها سوالاتی است که برای سازمان های ناموفق در تشکیل جلسات هفتگی بوجود آمده است که این میتواند عامل عدم تشکیل جلسات هفتگی تولید در یک واحد تولیدی باشد یا جلسه هفتگی یک واحد خدماتی در یک سازمان غیر تولیدی باشد .

در مشاوره کسب وکار , راهکارهای استفاده بهینه از جلسات هقتگی سازمان آموزش داده میشود.

اصولا” تشکیل جلسه هفتگی باید بر مبنای نیازهای سازمان باشد و لزومی ندارد که همه پرسنل یا سرپرست ها و مدیران در آن جلسه حضور داشته باشند بلکه بر مبنای ضرورت افرادی که بر آن موضوعات مد نظر مسئولیت دارند انتخاب میشوند.

این نیازها میتواند موارد مختلف باشد از جمله : افزایش تولید یا کاهش تولید , کاهش ضایعات , افزایش بهره وری نیروی انسانی , افزایش راندمان کاری ماشین آلات , بررسی نقاط ضعف سیستم تعمیرات و نگهداری , بررسی افزایش یا کاهش تعداد پرسنل سازمان , میزان مصرف مواد اولیه , کاهش یا افزایش میزان مصرف انرژی , افزایش سرمایه گذاری یا برعکس و ….

همانگونه که مشاهده فرمودید موارد متعددی میتواند موضوع مورد بحث قرار گیرد. از مهمترین موضوعات در واحدهای تولید میزان تولید و بررسی چگونگی روند کار بصورت روزانه و هفتگی و گزارش جمع بندی در هر هفته , به بررسی نقاط ضعف و ارائه راهکار جهت رفع آنها میباشد.

در کل شناسایی نقاط ضعف و قوت با وجود گزارشات آماری از واحدهای مختلف سازمان بوجود می آید و اگر سازمانی این گزارشات را نداشته باشد بصورت علمی نمیتوان نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت آن سازمان اذعان داشت و جهت آنها راهکار ارائه نمود.

درآخر نتیجه میگیریم جلسات تولید اگر بصورت هفتگی و طبق روال مشخص , با اصول تعیین شده انجام شود میتواند یک سازمان را از بحران های پیش رو نجات دهد و به پیشرفت آن سازمان نیز کمک نماید,

همچنین فلسفه جلسات هفتگی و بررسی سیستم و شناسایی نقاط ضعف و ارائه راهکار برای آنها نیز در صورتی مورد تایید است که یکسری اصول که گفته شد رعایت شوند و شما در صورت داشتن اطلاعات مناسب میتوانید تصمیم گیری درستی داشته باشید , در غیر اینصورت جز اینکه سیستم خود را دچار اخلال نموده عایدی دیگری برای سازمان شما ندارد.

مشکلات واحد تولیدی خود را با ما درمیان بگذارید ؛ کارشناسان گروه مشاورین صنعتی آریانا با تجربه عملی در صنعت آماده همکاری با شما صنعتگر محترم در جهت حل مشکلات تولیدی شما هستند .( ویدئو را از طریق لینک زیر مشاهده نماید ) با مشاوره کسب وکار همراه شماهستیم .

https://www.aparat.com/v/pPTNK

گروه مشاوره صنعتی آریانا moshaverehsanati.ir _ moshaverehsanati.com

gmsariyana.com
02166044098
 _ 02166043505
واتساپ
Wa.me/989300899160
کانال تلگرام
 https://t.me/moshaverehsanati
اینستاگرام :
https://www.instagram.com/moshaverehsanati/
سایت :
https://moshaverehsanati.ir

پیام بگذارید